excellent

Alla inlägg under mars 2010

Av Jenny - 31 mars 2010 20:12

Hej!

Kom för ett tag sedan hem från teatern, från musikaftonen. Det gick jättebra, bättre än förväntat. Jag spelade fjortis i en teater, så jag hade foundation på läpparna, och så råkade jag slicka mig om läpparna, och det smakade SKIT. Haha. Men allting gick bra... Jag kunde sångerna, jag spelade bra, jag hade koll på allt kändes det som! Felizia var låg i början (hon har diabetes) men jag tror att det ordnade sig^^ Hon käkade kokadruv... <3

Sen blev jag faktiskt lite ledsen när det var slut. Men det är ändå skönt att det är över... Så slipper vi det här.

Men men... När jag kom hem då skulle jag tvätta bort foundationen men det gick nästan inte bort!

Pappa satt i publiken hela tiden och tog kort, ska ladda upp dem imorgon! Så ni får kolla igen då om ni vill se ;)

Av Jenny - 31 mars 2010 14:36

Hejhej :)

Ikväll är det Musikafton på teatern :/ I skolan har vi gjort en typ "musikteater" elle vad man ska kalla det.. och vi ska spela upp den på teatern, nu ikväll :P

Jag ska spela flöjt oxå... i logerna är det trångt... vi är typ 25 tjejer som delar på EN loge, och det finns ingen luftkonditionering... så det är VARMT :S Fast det har det alltid varit där, har ju dansat där så jag vet ;)

Men iaf, idag hade vi genrep, och det gick SKIT. I alla fall sista gången... Allt blev fel då, vi gick åt fel håll, jag tappade solglasögonen, Emma började prata för tidigt...

Ja...

Klockan tjugo över fem ska jag vara där, och träna på flöjtlåten en gång med Gunilla. GAAAAH detta kommer inteinteinte att gå bra..


OCH JAG ÄR SUUUR.

gSm är stängt "På grund av underhåll"...

jag vill logga in :(

Frå spela på king ist. Heter raketbensin där förresten (weirdat namn, i know, men det fanns typ inge ledigt o pappa sa att "även om du skulle heta.. raketbensin skulle det inte gå", så jag testade det och det fanns xD aja...

Hejdå. Önska mig lycka till...

Av Jenny - 30 mars 2010 18:49

Hehe xD

Nyss kom grannen över med våran post, brevbäraren hade lagt våran post i hennes låda. Och han hade inte kunnat ta upp den heller, för vår granne har en sån där brevlåda som man måste låsa upp med nyckel...

Istället lade han i ett vykort, som ser ut såhär (alltså, han la det i HENNES låda, sen kom hon över med hela posten xD)

HAHA XD

*asgarv*  

;)

Av Jenny - 30 mars 2010 17:23

Hejsan ;)

Är med Emilia, vi chattar med Zeneh x) Hahah xD

Hehe, vi har kul ;)

Vi har kollat på film, The Golden Compass, och ätit morotskaka  

o så har vi kollat på extramaterialet till mamma mia the movie, haha, dom kan inte säga BJÖRN, dom säger BJORN! xD

Av Jenny - 29 mars 2010 15:53

Hejhej !

Nu när påsken börjar närma sig tänker jag lägga till 2 st roliga och enkla påskpyssel, som dessutom blir väldigt fina! Vi börjar med ett kort.


Du behöver:

Färgat papper

Gult papper

Vitt papper

Pennor/färgpennor


Gör såhär:

Ta ett A4 papper, och vik det så att du får tre delar. Sen klipper du av lite av den översta fliken, den ska vara lite kortare.

Pappret ska vara vikt såhär:

Lägg det framför dig, lodrätt, med vecken öppna. Den delen som är lite mindre ska vara längst ifrån dig. Nu ska du vika upp den nedersta fliken över den mittersta delen. Sen viker du över den minsta, översta fliken över där.

Nu har du grunden.


Klipp ur 2 vita, hela ägg ur ett papper. Ett ska sitta på framsidan (den korta, översta fliken), och vara lite av klippt, så hela inte är med. Se bild:

Sen ska du vika upp den lilla fliken, och klistra fast ett "taggigt" ägg under, fast det taggiga ska inte synas på framsidan.


Nu ska vi dekorera det inuti. Se mitt exempel:

När man öppnar det första gånger ser man det taggiga ägget. Det blir som att när man har kortet stängt är ägget helt, men när man öppnar det är det trasigt, och upp tittar en kycklig! Och så har jag skrivit glad påsk med speciella tuschpennor och skuggat dem också. Allra längst upp står det "Öppna den lilla luckan". Då menar jag att man ska öppna den lilla luckan som ör under ordet "Öppna".


Och när man öppnar den luckan ser man texten "Igen!" Och då står det ju "Öppna igen" så då fäller man ner delen där kycklingen sitter också.

När man fällt upp ser det ut såhär i mitt fall.


Ett mycket sött kort! Även fast det verkar svårt och komplicerat, är det enkelt att göra!


Till pyssel 2! Som är... *damdamdamdaam!* En liten söt påskkärring. Också mycket enkel!

Det här behöver du: 

Knäckformar (färgade)

Trä/frigolitkula (liten)

Garn

Tyg (gärna filt)

Nål

Sytråd


Gör såhär:

Börja med huvudet. Klipp till bitar av garn och limma fast det på huvudet. Sedan limmar du på hucklet ovanpå (tyget). Om det är en vit frigolitkula du använder kan du måla den lite hudfärgad med en orange penna innan. Nu målar du dit ögon, näsa och mun. Nu är ansiktet klart!

Dags för kjolen, som består av knäckformar. Man kan ta en, men det kan bli lite tunt, därför har jag två stycken, en vit "underkjol" och en blå "överkjol". Mitt huckle är också blått för att matcha.

Nu tar trär du sytråden i nålen. Knyt en knut längst ner på tråden, och stick nålen igenom knäckformarna och huvudet. När du kommit igenom sticker du tillbaka den i ett nytt hål bredvid. Nu kommer du få en ögla längst upp att hänga upp den i. När du stuckit ner nålen tar du av den och knyter en knut längst ner. Dra i öglan på huvudet. Klart!

Visst blev hon söt!?


Ha en glad påsk, och pyssla mycket!            

Av Jenny - 28 mars 2010 13:38

Hej :D Var nyss inne på gSm, och hittade en väldigt kulig länk i ett forum:

javascript:R=0; x1=.1; y1=.05; x2=.25; y2=.24; x3=1.6; y3=.24; x4=300; y4=200; x5=300; y5=200; DI=document.getElementsByTagName("img"); DIL=DI.length; function A(){for(i=0; i-DIL; i++){DIS=DI[ i ].style; DIS.position='absolute'; DIS.left=(Math.sin(R*x1+i*x2+x3)*x4+x5)+"px"; DIS.top=(Math.cos(R*y1+i*y2+y3)*y4+y5)+"px"}R++}setInterval('A()',5); void(0);

 

Kopiera hela (jag vet, den är låång) och klistra in den i adressfältet/webbläsaren eller vad fn det heter >.>

HAHAAA XD testa;)

OBS!! Bäst effekt får det om man är inne på en sida med mycket ikoner och/eller bilder. Gå in på google t.ex,  och sök på någonting på bilder. Sen klistrar du in det dära :D

Testatesta :D <3

Av Jenny - 28 mars 2010 08:28

Idag säger jag GRATTIS till Lady Gaga som fyller 24 år idag! <33 GRATTISGRATTISGRATTIS :D  

Av Jenny - 27 mars 2010 07:37

God Morgon :)

Helg nudå, äntligen <3

Köpte ny tröja igår, på KappAhl. Tänkte kopiera en bild därifrån på hemsidan, fast den fanns inte :S Ska ta en bild och ladda upp ist.   

Så, nu är jag klar x)

Knäppte den nu, blev livrädd när jag inte hittade min kamera <3 Fast den låg i sladdlådan, men den SKA ligga på skrivbordet -.- Får inteee lägga den fel x)

Iaf. Här är den ursnygga tröjan. Den är ganska bred, och ganska "slapp". Själv tycker jag att den är väldigt skön. Den sitter inte jättetight. Jag älskar ränderna. De får mig att tänka på sommar eller godis ;)

Ska använda den idag :)

presentation


Hej på er! Jag heter Jenny, och jag är 97:a, alltså 15 år gammal. Här kan du... läsa om vad jag gör. Typ. Och se bilder jag tar, låtar jag gillar osv :)

frågeruta

10 besvarade frågor

senaste inläggen

besökare

besöksräknare

kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23
24
25 26 27 28
29 30 31
<<<
Mars 2010 >>>

kategorier

arkiv

gästbok

sök

lite statistik

rösta

Din åsikt om hösten, som nu är här?
 BLÄ. Hatar hösten. Uschuschusch.
 Mysigt! Sitta inne och dricka varm choklad, vackra löv... ♥
 Sådär... Inte bra, inte dåligt.

tidigare år

länkar


Ovido - Quiz & Flashcards