excellent

Alla inlägg under juli 2010

Av Jenny - 31 juli 2010 19:59

Hej!

Idag har jag varit på Bergviks marknad. Edith följde med oss också. Som tur var regnade det inte, men det var molnigt hela tiden. Jag köpte en svart drömfångare :) Har velat ha en länge. Ska testa om den funkar inatt :D

Sen ville Edith och jag åka karusell xD Vi köpte en varsin biljett (30 kr styck, OMG), och vi åkte den där grejen med små bilar och flygplan som har en spak, och om man drar i den åker man upp, släpper man den åker man neråt. Det gick ganska bra för oss... hehe. Men vi skämde nog ut oss rätt bra... Vi skrek rätt mkt, för vi hade kuuuuul :D Sen ville Anna åka också, så då köpte pappa biljetter till oss alla tre, så skulle vi åka i samma allihop. Men den här gången lyfte inte våran bil :( Det blev nog för tungt med alla tre... Men det var en kille som åkte upp höööögt, och när maskinen stannade, stannade hans bil kvar där uppe... Den var typ trasig, och det gick inte att få ner den. Han som skötte karusellen fick lyfta ner honom xD

Sen skulle vi skjutsa hem Edith, för vi skulle nu på Albertina och äta. Men då var hennes föräldrar i Bollnäs, och hon hade ingen nyckel. Men hon sa att det var ok om vi släppte av henne ändå, så det gjorde vi. Men hon glömde sin mobil i våran bil...xD

På Albertina åt jag pepparlax. Det var gott. Sedan klättrade Anna och jag på stenarna, efter det skulle vi köpa glass i en affär mittemot restaurangen, som heter Albert... xD Jag köpte en lott för tio kronor, och det var nummer 1 på min lott xD Fast det var vinst på nummer 2...

Sedan såg vi Daniel :o Han var där med någon kompis.


Ja... Imorgon åker Anna till Göteborg. Det kommer bli tomt utan henne... :( 

Av Jenny - 31 juli 2010 11:10

Japp ^^ Idag är det Bergviks marknad, Edith ska följa med oss dit. Hon borde komma snart, tycker jag.

Synd bara att vädret är sådär... Det kommer lite skurar då och då.

Förresten är det sista juli idag :( Neeeej, snart börjar skolan :( <3

Skriver mer senare ;) Hejdåå :*

Av Jenny - 30 juli 2010 22:04

Hehe, jaa det var han. Har varit hos Ian idag, Anna och jag åkte dit med morfar och Inger. Först stannade vi i Hudik, morfar och Anna skulle handla lite färdkost till söndag (då åker Anna med dem till gbg) och Inger skulle på nån klädbutik. Jag följde med Inger, när hon hade kollat på sitt gick vi på H&M. Jag hittade en jättesnygg hoodtröja, ska köpa den när mamma och jag ska till Hudik nästa vecka ;)

Sen hämtade vi Nettan, hon hade ingen bil så vi fick ta henne med oss hem till henne x'D

När vi kom satt Ian och åt mat ;) Han är jätteduktig på det. På att äta alltså. Sen, när vi fikade, åt han en ballerina med chokladsmet i mitten, som han kladdade runt med. Efteråt hade han hela ansiktet fullt med choklad... Så han och Krister fick gå och duscha.

Vid tre skulle vi åka och äta på Sjömärket, en restaurang, för att fira att Nettan har fått jobb (grattis!!) :D. Ian tog en av Kristers klyftpotatisar, doppade i sås och åt bara såsen. Han åt upp all Kristers sås... xD Sen fick han mer sås, men Krister vände sig om i mindre än två sekunder, och sedan var såsen på golvet... xD

Ian åt citroner också... Han tar en tugga, sedan grimaserar han en stund, och sedan äter han mer xD

Efter gick vi på någon hantverksbutik, jag hittade en jättefin silverring med en blå ros i lera på, men den var för stor :/

:P

Förresten, det var jättekul på berget med Cissi igår!! Hehe... Cissi snubblade på en kotte xD Och när vi stod typ i skogen, då såg jag nått brunt bakom ett träd, och då trodde jag att det var ett djur, så jag bah till Cissi:

- Cissi!! KOLLA! Vad gör den??

Fast, eh, det var inget djur... Det var en gubbe... :I

xD

Av Jenny - 29 juli 2010 18:56

Jaa :(

Ikväll är det sista kvällen på berget. Vädret är sådär, men Cissi och jag ska dit ändå. Jag tar med paraplyn xD


Idag har morfar och Inger varit här, i morgon ska vi till Ian ;) På söndag följer Anna med dem ner till Göteborg. Jag stannar kvar här hemma ;)

<3


Av Jenny - 29 juli 2010 12:06

Här är de resten av bilderna från igår :)


Naturen är verkligen fin i Växbo.


                                   


Hehe... Cissi och jag hade lite roligt i Kvarnleken, det lilla vattenlandet i Växbo kvarn ;)


Såhär såg vi ut innan vi gick dit:


Cissii :D



Jaag :D

   


Och såhär såg vi ut efter....


            


Ehm... Cissi hade inga badkläder med sig, hon blev blöt xD  

Av Jenny - 28 juli 2010 22:00

Det var jättekul i Växbo! Och bra väder fick vi också. Det var soligt de första timmarna, sedan blev det molnigare men varmt i alla fall <3


Cissi och jag har kommit på vad vi ska ha för karriärer ;) Hon blir modell och jag blir modefotograf (och jobbar extra som modell ibland ;D)


Lägger inte in alla bilderna från dagen här, bara de som vi är "modeller" på. Det blev så många, så jag tar resten imorgon ;)

Jaja... bilderna får tala för sig själva ;D


              


                                     


            


Vet att vissa bilder har dåligt ljus och dålig färg, men det beror på vart vi var, det var t ex jättesvårt att få till det inne i kvarnen x) Men det blev ju ganska bra ändå ^^


Vad tycker ni ? :D

Av Jenny - 28 juli 2010 10:37

Aah ;) Snart åker vi. Tyvärr måste vi åka i lillbilen, blåbilen är typ halvtrasig. Pappa ringde till verkstan och förklarade felet, dom sa att det inte är omöjligt att bilen stannar så vi får ta den lilla :/ Utan AC...! :(


Aja, det blir kul ändå :D Jag ska ta med kameran, hoppas det blir många bra bilder att visa i eftermiddag/kväll :D

Hejdåå<3 :*

Av Jenny - 27 juli 2010 22:28

Hej :)

Har köpt ett nytt shampoo (och balsam då xD). Det heter Just Glow. Använder någon det, är det bra ? :D Det såg bra ut, på nått vis ^^ Och så köpte jag duschkräm oxå, LdB.


  


Ska duscha imorgon tror jag, det är ingen idé idag, ska ändå bada i sjöar och sånt imorgon när vi ska till Växbo. Cissi ska med <3 :D


Igår kväll var Murre jättesöt. Kolla;



Hehe, vilken sovstil va? :D <3


 


Awww, han är så söt <3. Nu har han lagt sig i min säng igen, han tänker sova där inatt <3 :D


Förresten har mamma, Anna och jag varit och fiskat i Lillhan. Med metspön då, jag fick ingenting, Anna fick en liten fisk och mamma fick många :o Vi kokade och rensade dem åt Murre, så nu är det mesta uppätet. Han får resten imorn ;)

Aja, gonatt på er<3 

presentation


Hej på er! Jag heter Jenny, och jag är 97:a, alltså 15 år gammal. Här kan du... läsa om vad jag gör. Typ. Och se bilder jag tar, låtar jag gillar osv :)

frågeruta

10 besvarade frågor

senaste inläggen

besökare

besöksräknare

kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2010 >>>

kategorier

arkiv

gästbok

sök

lite statistik

rösta

Din åsikt om hösten, som nu är här?
 BLÄ. Hatar hösten. Uschuschusch.
 Mysigt! Sitta inne och dricka varm choklad, vackra löv... ♥
 Sådär... Inte bra, inte dåligt.

tidigare år

länkar


Ovido - Quiz & Flashcards