excellent

Alla inlägg under juni 2010

Av Jenny - 30 juni 2010 18:43

Åh.

Gud vilken tråkig dag... Har gjort absolut INGENTING. Läst, löst sudoku, suttit vid datorn. Om och om igen... Ingen att vara med, inget att göra.


Om det blir likadant någon till dag, har ni några tips på vad man kan göra...?

xD


Dessutom har vädret varit... konstigt. Hela förmiddagen var det varmt i luften, men himlen var full med moln. Jag kände att det skulle bli åska redan då... På eftermiddagen började det regna. Sen åska.


Men imorgon ska vi iväg till Hudik och shoppa, så då ska det väl inte bli SÅ tråkigt?! xD

Aja, Puss.

Av Jenny - 30 juni 2010 11:06

Hejsan :)

Nu kommer gårdagens bilder som jag inte hann ladda upp igår.


Här är min nya tröja :D


  


Rätt suddig, men jag fick ingen bättre :/ Aja x)


Pyjamasen:


  


Lillhan bilderna:


På följande 7 bilder stod jag på "Klippan". Inte där man badade alltså.


 


Det är här man badar. Stod alltså på klippan när jag tog den bilden.

   


Såhär ser det ut på andra sidan ån :)


   


Anna badar :) Hon ser inte såå glad ut xD

 


Min mobil på handduken ^^

    


Jupp ;)


Just nu sitter jag och lyssnar på musik, "He Said She Said" med Ashley Tisdale :) Jag gillar låten "Hair" av henne också :) 


Idag... Vet jag inte riktigt vad jag ska göra... Ringa Edith kke. :) Vi får se. Puss.

Av Jenny - 29 juni 2010 19:43

Hej:)

Det har varit vaaarmt idag <3 Riktigt skön sommarvärme.

På förmiddagen åkte mamma och jag på stan, skulle ju köpa pyjamasen och tröjan. Vi mötte farfar där också, han hade varit på apoteket, och sedan köpt jordgubbar.

Tröjan fanns kvar!! Så jag köpte den ;) Ska ha den på nån trivselkväll i juli, ska gå med Amandah i år också <3 :D

Sedan köpte vi pyjamasen på KappAhl, har på mig den nu. Den är jätteskön. Och så köpte vi jordgubbar också ;)

Sedan åkte vi hem och bytte bil, till den med bräderna i. Vi skulle åka och byta dem, för vi behövde smalare till hallonstaketet.

Först fick vi vänta jättelänge i värmen (puh). Sedan var det en kille som hjälpte oss, han bar ut de gamla brädorna i bilen och sedan förklarade vi vad vi ville ha för brädor.

Då började han babbla massa byggprat... Och sedan visade han oss smalare. Och så sa han:

- Fas de här ä ju jävlit' lång', du får inte in dom i bilen.

Haha, jättebra dialekt ;) Och så sa han "issåfall" hela tiden :O Det heter i-så-fall. Man han sa issåfall :P

Hehe x)

Sen har jag bara varit hemma hela dagen, badat i Lillhan. Det var rätt kallt i vattnet, så man gick ju upp igen nästan direkt. När man varit uppe i ca 30 sekunder var man lika varm igen...

Sen har jag läst ut min bok, löst sudoku o.s.v :)

Men vi hade inte sett Murre på hela dagen. Han kom in för ett tag sen, men nu är han ute igen tror jag. Men han har inte fått någon mat, så han borde komma in senare. <3


Tog rätt mkt bilder, men hinner inte ladda upp nu, ska kolla på Allsången om 10 min. Så det blir imorn ;) Men då har ni något att längta efter :)

Av Jenny - 29 juni 2010 18:33

Har just läst ut Anne Cassidys nya bok, Besatt. Egentligen tänkte jag sega mig med att läsa den, den verkade så bra, och det var den också. Vilket inte var någon överraskning, Anne Cassidys böcker är alltid bra.

Det var inte direkt något lyckligt slut, jag hade nära till tårarna när jag läst ut boken. Men det är bra, alla böcker kan inte ha lyckliga slut, så är det inte i verkligheten heller.


Men ni måste läsa den. Handlar om kärlek, svartsjuka och hat. Plus att den är lite deckar-aktig, som Anne Cassidys böcker oftast är.

Läs min recension HÄR.


Omslagsbild: Besatt


Av Jenny - 28 juni 2010 20:45

Hej :)

Det vart inget Lillhan för mig idag xD. Åkte till Färssjön med Alma istället, eller cyklade snarare.

Såhär sa jag till mamma innan jag cyklade till Alma:

- Får jag följa med Alma till Färssjön?

- Till vad?

- FÄRS-SJÖN!!!

- Se till att det inte blir köttfärs av dig bara.


Hehe xD

Men.. Jag cyklade dit, och så stekte vi lite plättar att ha med oss.

Sedan cyklade vi. Först solade vi bara ett tag, för att bli varma. Men sedan gick vi ner i vattnet, först kändes det kallt, men det blev varmt efter. xD

Vi simmade runt lite, men sedan började Alma frysa, så vi gick upp och solade. Vi åt mariekex som Alma hade med sig, och jag åt macka. Då ville Alma ha en bit av min macka, men då sa jag att hon måste doppa sig med kläderna på. För då hade vi klätt på oss igen. Men sedan kom vi överens om att hon bara skulle doppa huvudet... och jag filmade ;)



Jättebra kvalité, jag vet :D:D

Hehe.. xD


Sen... bestämde vi oss för att peela benen. Eller, det var mest jag som bestämde det, vi körde en enkel sandpeeling... Först blötte vi bara ner vaderna, och gnuggade med sand. Men sedan doppade vi hela benen, låren också xD

Men det slutade med att vi gnuggade med sand överallt, trots att vi bara badat benen xD

Hehe... Man blev ju lite brun av sanden också, så vi såg solbrända ut 8D

Vi solade lite till, och sedan cyklade vi hem till Alma. Vi lämnade bara grejerna och Alma hämtade pengar, så gick vi ner på stan.

På KappAhl hittade jag en jättejättejättesnygg tröja, vit med rosor på och ett skärp till. Men det fanns inte min storlek... Sedan hittade jag en jättesöt pyjamas, ska köpa den imorn, lade undan den ;) Alma köpte en ungefär likadan, fast lila och lite annan modell på linnet.

Och på JC hittade jag en till snygg tröja, ungefär likadan som den andra, på KappAhl. Fsat 100 kr dyrare... xD Men jag tror att jag ska köpa den imorgon också. Om den finns kvar, vill säga...

Hoppashoppashoppas. Varför lade jag inte undan den?!

Men aja..

Sedan gick vi hem till Alma igen, Alma åt. Och sedan spelade vi kort ute på verandan. Sedan cyklade jag hem.. Men medan jag fixade lite med väskan studsade Alma lite. Jag filmade:



Och den andra:



Och sedan cyklade jag hem ;)

Då åt jag ute, och såg Murre i trädet. Rusade in för att hämta kameran, och fick 2 st sööta bilder! :D


    


Han ser lite stressad ut, för mamma och pappa hade tagit bort en gren han brukade klättra på. Så han var tvungen att kliva på små grenar, som gick av... Han blev tvungen att hoppa ner xD

<3

Pusspuss på er :D

Måste duscha nu, det sitter fortfarande kvar lite sand här och var xD

Av Jenny - 28 juni 2010 10:05

Hehe, jaa :P

Vanligtvis brukar jag inte tycka om måndagar. Men nu är det sommarlov, och då är alla dagar lika bra! Förutsatt att de är soliga och varma då!

Ska bada i Lillhan idag igen tror jag, om det blir varmt. Det var så skönt där igår, och det var ändå på eftermiddagen/kvällen typ.

Men jag vill vara med nån... <3

Aja, nu ska jag göra mig i ordning, ingen idé att sitta och slöa framför datorn en sån är vacker dag!

Gå ut i solen med er :>

Av Jenny - 27 juni 2010 19:14

Hejsan :)

Halvtråkig dag... Hade först ingen att vara med, så tråkade halva dagen. Försökte att inte läsa. Besatt av Anne Cassidy är lite för bra, så jag måste spara på den xD

Sedan åkte vi till kajen i stugsund och fiskade. Eller försökte rycka strömming. Jag hade ett lååååångt "mestspö" eller vad man ska kalla det. Men det gick sönder, allting längst fram hoppade av, linan, krokarna, sänket och allting. Så vi fick turas om med de andra spöna sedan. Nu var det mammas tur att krångla... Hon hade ett kastspö, och plötsligt tappar hon sänket. Och vi hade inget ordentligt nytt, så det gick sådär med det spöet (mamma tog det andra kastspöet som fungerade, jag och pappa delade på det andra). Sedan fick Anna upp en fisk! Den var hela fem centimeter!!! OMG asså.

Hehe x) typ minsta strömmingen jag har sett.

Anna fick upp en till sån. Och mamma fick upp två större strömmingar, stora i jämförelse med Anna, men små i jämförelse med vanlig strömming xD

Jag lärde mig kasta med kastspöet, men varken pappa eller jag fick någon fisk...

Murre åt upp alla fiskar när vi kom hem x'D


När vi kom hem åt vi, och sedan cyklade mamma, jag och Anna till Lillhan. Det var ovanligt varmt i vattnet faktiskt, riktigt skönt <3

Fast i början var det nå killar där, så vi väntade lite med att bada.

Aja <3

God söndagkväll på er ;)<3


Av Jenny - 26 juni 2010 19:28

Hej:)

 

Har nyss blivit medlem på fotosidan.se :) Hehe, det verkar rätt kul. Fast man får ju bara ladda in en bild i veckan, om man inte uppgraderar. Fast då läre man betala, förstås.

Men jag missade en midsommarbild på mig förut. Här kommer :)

Ok, 2 st. Tror att jag missade dem igår iaf? :O


 


Om de var med igår, så får ni se dem igen :)


För ett tag sedan, så satt mamma på altanen och virkade, Anna och jag rockade rockring. Pappa var i garaget. När han gick dit var ytterdörren stängd. Men när han gick ut igen var den öppen!

Fett läskigt! :O

Fast inget var stulet iaf. Inte vad vi märker...

<3

Allmänt · foton · idag · tips

presentation


Hej på er! Jag heter Jenny, och jag är 97:a, alltså 15 år gammal. Här kan du... läsa om vad jag gör. Typ. Och se bilder jag tar, låtar jag gillar osv :)

frågeruta

10 besvarade frågor

senaste inläggen

besökare

besöksräknare

kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

kategorier

arkiv

gästbok

sök

lite statistik

rösta

Din åsikt om hösten, som nu är här?
 BLÄ. Hatar hösten. Uschuschusch.
 Mysigt! Sitta inne och dricka varm choklad, vackra löv... ♥
 Sådär... Inte bra, inte dåligt.

tidigare år

länkar


Ovido - Quiz & Flashcards